ترفندهای جالب با چسب حرارتی (قسمت اول)

زمان تقریبی مطالعه این مطلب : ۲ دقیقه

چسب حرارتی ، نوعی چسب از نوع ترموپلاست است. ترموپلاست یا پلاستیک حرارتی یا گرمایشی یک ماده پلاستیکی و یک پلیمر است که در یک درجه حرارت خاص ذوب و قابل انعطاف شده و پس از خنک شدن سفت می شود. این دما در چسب حرارتی حدود ۶۵-۱۸۰ درجه سانتیگراد است که پس از خنک شدن سخت می شود.

ساختار چسب حرارتی

پلاستیک حرارتی بر پایه اتیلن وینیل استات است که به دلیل سهولت استفاده و طیف وسیعی از مواد رایج که می توانند به آنها متصل شوند ، برای ساخت صنایع دستی بسیار استفاده می شود و میتواند پیوند قوی ای ایجاد نماید. برای استفاده از این چسب یک تنفگ مخصوص که در تصویر نشان داده شده لازم است. تفنگ چسب ، چسب جامد را ذوب می کند ، سپس اجازه می دهد چسب مایع شده از طریق نازل تفنگ بر روی سطح مورد نظر جاری و سپس در دمای محیط جامد شود.

چسب حرارتی

اختراع چسب حرارتی

چسب ترموپلاستی حدود سال ۱۹۴۰ توسط شرکت Procter & Gamble اختراع شد. در آن زمان چسب هایی که برای بسته بندی ها استفاده می شدند بر پایه ی آب طراحی شده بودند و در اثر رطوبت چسبندگی خود را از دست می دادند. لذا چسب های حرارتی به عنوان راه حلی برای این موضوع به کار گرفته شدند.

در این ویدیو که قسمت اول یک مجموعه است چندین کار دستی و ترفند جالب که با استفاده از چسب حرارتی ساخته می شوند را مشاهده می کنید. با نیک تیک همراه باشید.

 

فروشگاه اینترنتی نیک تیک

 

1 دیدگاه در “ترفندهای جالب با چسب حرارتی (قسمت اول)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برچسب‌ها: , , ,